onsdag 15 augusti 2007

Blomvagnen som blev kuddvagn?

Foto: IKEA
Jag har en förkärlek för att bygga kuddhögar /-torn på golvet. Av kuddar kan jag helt enkelt inte få för många! Igår natt kom jag på den briljanta idéen att fortfarande kunna förvara kuddarna i högar på golvet utan att de ska behöva bli "golvsmutsiga". IKEAs blomvagnar galopperade in i mitt halvsovande medvetande som riddare i skinande rustning (eller ja, ehum, ungefär så). En vagn i vardagsrummet (stooor kuddhög) och en i sovrummet (lite mindre hög) behöver jag! Jo, det här med skinande rustning var väl en sanning med modifikation; blomvagnarna är ju inte direkt några bländande skönheter. Frågan är, vilken är bäst av den i trä och den i metall? Den karamellen kan jag ju suga på ett tag (läs: en evighet) tills det bär av till det stora varuhuset nästa gång. Smakråd mottages tacksamt!

Inga kommentarer: