onsdag 12 september 2007

En underbar överraskning...

...fick jag idag när jag kom hem efter jobbet. Bland posten låg ett tjockt brunt kuvert adresserat till mig. "Ah, äntligen kommer väggorden jag beställt" tänkte jag. Men icke. Det var något mycket, mycket bättre. Min fantastiska vän i Malmö tyckte att jag behövde muntras upp med något så oväntat som en bedårande dammvippa av strutsfjädrar! Vilken rolig idé och en sån kärleksfull och omtänksam gest! Jag fastnade nämligen, under ett besök i Malmö i våras, vid ett ställ med strutsdammvippor och stod ganska länge och beundrade dem. -För visst blir man lycklig när ett vardagligt föremål också kan bli så vackert? Anna lade tydligen märke till detta och sparade det i minnet till nu. Tack Anna! I rent glädjerus dammar jag nu allt i min lägenhet, oavsett om det behövs eller inte. Detta måste vara knepet för att göra städningen tilltalande: Använd bara vackra verktyg som du kan hänga upp och titta på efteråt :) Dammvippan kommer härifrån. Foto: Sahlins Struts

Inga kommentarer: