söndag 14 oktober 2007

Jordglober, kameror, strandfynd och hus...

Nya samlingar att inspireras av. Min favorit är de många små jordgloberna uppe på det höga skåpet. Det är fascinerande med passionerade samlare, tycker jag. Och definitivt en trevlig bonus om man kan exponera sin samlarskatt på ett estetiskt tilltalande sätt. Själv samlar jag inte medvetet på något. Det skulle isåfall vara växter. Fast anledningen till att de är ganska många till antalet, är att jag inte har samvete att göra mig av med dem: Jag har ju faktiskt tagit på mig ansvaret för att hålla dem vid liv. Dåligt samvete istället för passion med andra ord. -Absolut inte lika fascinerande. Samlar ni på något?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle nog vilja säga att du är väldigt passionerad mot dina (våra) växter. Du samlar precis så många som krävs för att få det estetiskt tilltalande i hemmet. Sen börjar jag se en tendens att du nog snart bör kallas en parfymsamlare....Kram

Anonym sa...

Emmie, jag älskar globerna! Tack för idén. Från och med nu skall jag samla. Dom är ju sååå vackra. Funderar dock på att utveckla ett eget koncept. Vad skall jag samla på? Återkommer.

Ellmania sa...

Kalle. -Tack, nu känner jag mig som en duktig växtmamma! Parfymer? Jo, omedvetet kanske. -De börjar ju blli några stycken nu...

Anna. -Svår fråga, man ska ju trots allt stå ut med sin samling också :) Jag har ju nu fått reda på att jag ev. samlar på parfymer. En sanning med modifikation, men kanske lite... Teburkar har jag nog tillräckligt många av för att passa in i samlarfacket, och plåtburkar i största allmänhet. På mitt nuvarande stamfik har de växter i gamla plåtkaffeburkar. Riktigt fint faktiskt! Ett tänkbart användningsområde för mina burkar. Hur som helst: Väntar med spänning på vad du sk välja som din framtida samlarinriktning... Kram E

Anonym sa...

Knappar...