torsdag 18 december 2008

Oväntat besök

Foto: Sofie Andersson
Foto: Livingetc
Foto: Emmas designblogg
Jag har fått oväntat besök och tyvärr inte av det trevliga slaget. Ett helt kompani av sågtandade plattbaggar har tagit sig friheten att invadera mitt kök. Därför är rummet nu så giftångande att jag strängt förbjudits att vistas i rummet de närmaste timmarna. Hur som helst, den som oroar sig för att drabbas av dessa små otäckingar gör bäst i att förvara sina torra skafferivaror i tättslutande burkar. Men det måste ju se trevligt ut också. Dessa bilder utgör dagens inspiration till estetiskt tilltalande förvaring.
I´ve had some unexpected guests. Not the good kind though: A bunch of sawtoothed grain beetles took the liberty to invade my kitchen. And because of this the room is so filled with poison right now, that I´m not allowed to go in there for half a day. Anyway, one way to stop the little monsters from completely taking over the pantry is to keep dry groceries well locked. Of course it has to look nice too. These pictures brings some well needed inspiration for nice looking food storage.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch då - jag fick med mig någon slags mal med vetemjölet jag köpte i affären. Det var heller inte någon höjdare. Lider med dig!

Victoria sa...

Uuh, det lät inte roligt. Hoppas det löser sig. Fina bilder!
//...å lilla Vicke vire!

Ellmania sa...

Linda och Victoria: Tack för stödet, som tur är verkar giftet vara synnerligen effektivt. En liten bagge låg fridfullt insomnad på köksbänken i morse, men det var allt. Det ska bli underbart att få flytta in porslin och skaferivaror till sina rätta platser igen -denna gång i tättslutande burkar ;)